تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
جراح لارستانی دست قطع شده را پیوند زد
23 دي 1393   14:48:30 |  اوز > اجتماعی
جراح لارستانی دست قطع شده را پیوند زد

بهرام فیروزی جراح ارتوپد اهل کهنه اوز در بلغارستان با بک عمل جراحی بسیار نادر مچ دست یک مرد جوان بلغاری را که در هنگام کار با دستگاه برش کاملا قطع شده بود، با موفقیت پیوند زد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اوز فیروزی 33 ساله و اهل روستای کهنه از توابع بخش اوز شهرستان لارستان است که تحصیلات خود را در مقطع پزشکی عمومی در سن پترزبورگ روسیه و تحصیلات تخصصی خود را در بلغارستان در رشته جراحی ارتوپدی به پایان رسانده است. 
 
 
تلویزیون M.T. V بلغارستان که خبر مربوط به پیوند موفق آمیز دست را توسط پزشک و جراح ایرانی پخش کرد،یاد آور شد که اولین عمل جراحی پیوند دست در بلغارستان در سال 1987 انجام شده، ولی به دلیل دشواری این نوع عمل های جراحی بسیاری از بیماران سلامت کامل خود را مجدداً به دست نمی آورند.
 
مصاحبه ایگاه اطلاع رسانی مربوطی را با وی در زیر  بخوانید:
 
ی شک روستای کهنه بخش اوز یکی ار پر افتخارترین روستاهای این بخش و لارستان می باشد و دارای مفاخر ارزشمندی می باشند که در بخشهای مختلف به جامعه و این دیار خدمت می نمایند که در بخش پزشکی اهالی این دیار به طور کامل با دکتر اسماعیل زمانی و دکتر سید عبداله حسینی آشنایی دارند و انشاالله در آینده ای نزدیک به تعداد این عزیزان افزوده خواهد شد .در قسمتهای قبلی وبلاگ تعدادی از این عزیزان به شما بازدیدکنندگان وبلاگ معرفی شده اند و در آینده کاملتر معرفی می گردنند.
 
اما در این قسمت به معرفی کامل یکی از مفاخر این دیار می پردازیم.جوانی متواضع و مردمی که با پشتکار بی وقفه خود توانسته پله های ترقی را طی نماید و در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع فوق تخصص اورتوپدی در کشور بلغارستان می باشند :جناب آقای دکتر بهرام فیروزی متخصص اورتوپدی
 
لطفاً خودتان را برای آشنایی بیشتر خوانندگان معرفی بفرمائید.
 
بهرام فيروزى هستم، متولد آذر   ١٣٦٠
فرزند مرتضی متولد روستای کهنه
 
لطفاً  از تحصیلاتتان بگویید از کجا شروع کردید؟
 
دوره دبستان را در دبستان شهيد جعفريان كهنه ,
دوره راهنمايى در راهنمايى نمونه شهيد فراست لار,
دروه دبيرستان در دبيرستان نمونه شهيد نصيرى لار و دبيرستان نمونه توحيد دبى ,
دروه پزشكى عمومى رو در شهر سن پترزبورگ - روسيه به اتمام رساندم ,
 و دروه تخصص اورتوپدى رو در صوفيه - بلغارستان به اتمام رساندم.
 
در حال حاضر در کجا مشغول به کار هستید ؟
 
در حال حاضر در كلينيك فوق تخصصى جراحى دست در صوفيه كه در بزرگترين بيمارستان اورژانس بلغارستان مي باشد استخدام و مشغول به تحصيل مي باشم.
 
 
مشوق شما در این راه چه کسی بوده ؟
 
مهمترين مشوق من در اين راه خانواده ام بوده اند كه مشوق و حامى من در تمامى اين سالها بودند و در انتخاب بهترين تصميمات در زندگى من نقش اصلى را دارند!
براى مثال: من سال سوم و چهارم دبستان رو به صورت جهشى و در يك سال خوندم كه در آن سن انتخاب با من نبوده ولى اين انتخاب صحيح از طرف خانوده ام و ايده پدرم بوده، يا اينكه شركت در امتحانات راهنمايى نمونه و دبيرستان نمونه لار و ادامه تحصيل در لار كه باز هم ايده خانواده ام بوده كه نشان از آينده نگرى آنها بوده و يا اينكه در سالهاى تحصيل در مقطع راهنمايى و دبيرستان خانواده من به امارات مهاجرت كردند در حاليكه پدرم با اطلاع از سطح بالا و كيفيت عالى تحصيل در راهنمايى نمونه و دبيرستان نمونه لار مشوق من براى ماندن در ايران و ادامه تحصيل در لار بوده اند.
 
    انگیزه شما از درس خواندن و ادامه تحصیل چه بوده است؟
 
با ذكر مثالهای بالا مهمترين انگيزه قرار گرفتن در مسير صحيح، تشويق و حمايت خانواده ام بوده كه با تلاش فراوان سعى كرده ام جوابگوى زحمات خانواده باشم و در مرحله بعد خدمت به جامعه و منطقه لارستان باشم.
شما در طول دوران تحصیل با چه مشکلاتی روبرو بودید؟
 
مهمترين مشكلات براى تحصيل در خارج عبارتند از: دورى از خانواده، تنهايى و تحصيل به زبان غير مادرى
كه همه اين مشكلات را با يارى خداوند، داشتن هدف ، حمايت خانواده و اميد به آينده ميتوان گذراند
چه توصیه ای برای کسانی که تصمیم به ادامه تحصیل دارند , می نمائید؟
 
بايد در اينجا به چند نكته اشاره كنم:
١) انتخاب صحيح رشته تحصيلى: بر اساس علاقه، توانايى شخصى و موقعيت هاى تحصيلى و اجتماعى
٢) روش صحيح درس خواندن: كه مهمترين  روش به نظر بنده تكرار روزانه مطالب مهم درسى، نكته بردارى از مطالب مهم و مطالعه مكرر و پيوسته آنها، مطالعات علمى جانبى در كنار تحصيل 
٣) برنامه ريزى صحيح براى درس خواندن: استفاده صحيح از وقت براى مطالعه مفيد، ورزش و استراحت كافى
٤) داشتن هدف، انگيزه و تلاش فراوان
ورزش مورد علاقه؟
 
فوتبال و بوكس
 
نظرتان در خصوص وبلاگ  مربوطی چیست؟
 
سايت مربوطى توانسته است پل ارتباطى خوبى باشد بين كهنه و همشهريان خارج از آن، به روز بودن و اطلاع رسانى سريع در اين سايت از بزرگترين مزيت هاى اين ميباشد، سهم بزرگى در معرفى جامعه هر چند كوچك ما با دنياى بيرون ميباشد، بنده شخصا هر روز چند بار اين سايت رو چك ميكنم كه اطلاعى هر چند كوچك از آخرين تحولات كهنه بدست آورم، در اينجا جا دارد به نوبه خود از مديران اين سايت جناب آقايان رضايى، اسماعيلى و حاجى پور و ديگر عزيزانى كه با اين سايت همكارى ميكنند تشكر كنم .
و سخن آخر
 
در اينجا جا دارد از زحمات خانواده ام بخصوص پدر و مادرم تشكر كنم كه در اين سالها حامى و مشوق من در تمام اين 
مراحل از تحصيل من بوده اند، اگر حمايت آنها و كمك به انتخاب صحيح آنها  نبود شايد هرگز به اين موفقيت ها نمي رسيدم , همچنين از تمامى كسانى كه در اين سالها مشوق من بوده اند سپاسگزارم، تشكر ويژه اى هم دارم از استاد گرامى ام جناب آقاى مرتضى اكبرى كه اولين جرقه هاى تحصيل صحيح را در من به وجود آوردند و بهترين معلم دوران تحصيلى من تا كنون بوده اند را دارم.
 
با بهترين آروزها براى همه همشهريان عزيزم، سلامت و سربلند باشيد.
با احترام       
بهرام فيروزى     
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به ::پرتال اطلاع رسانی شهرداری اوز لارستان:: می باشد.

آدرس: