تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
گزارشی از شرکت در دومین رویداد جهانی جوایز الهام بخش ابتکار شهرهای دوستدار کودک_2021
17 بهمن 1400   19:14:23 |  اوزشهردوستدارکودک > 
گزارشی از شرکت در دومین رویداد جهانی جوایز الهام بخش ابتکار شهرهای دوستدار کودک_2021

 گزارشی از شرکت در دومین رویداد جهانی جوایز
الهام بخش ابتکار شهرهای دوستدار کودک_2021 
 
تاریخچه این رویداد به اولین کنفرانس جهانی شهرهای دوستدار کودک که در تابستان 2019 در شهر کلن آلمان برگزار شد، برمی گردد. درکنار این اجلاس از سوی یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) رویداد جوایز ابتکار شهرهای دوستدار کودک جهان برنامه ریزی شده بود.
 
در ایران کمیته ملی هماهنگی شهرهای دوستدار کودک مستقر در بخش امور بین الملل وزارت امور خارجه در ارتباط با شهرداریها و به تبع آن سازمان های مردم نهاد متخصص در جوامع محلی، مسئولیت ملی فرایند ایجاد شهرهای دوستدار کودک را به عهده دارد. در این کمیته نمایندگانی از سازمان شهرداریها و دهیاری های کل کشور، بخش امور بین الملل وزارت امورخارجه، سازمان یونیسف شعبه ایران و سایر مدیران کشوری عضویت دارند.
 
در سال 2019 دفتر یونیسف در ایران با همکاری وزارت کشور فرایند شرکت در این دوره را برای تعدادی از شهرهای ایران که پیشینه ی کار مشارکتی برای زندگی بهتر کودکان را داشتند، از جمله شهر اوز، تسهیل نمود.
 
در این دوره از سوی شورای اجرایی شهر دوستدار کودک شهرداری اوز پروژه بخش مادر و کودک کتابخانه عمومی اندیشه اوز که در سال 1390 در راستای اجرای شاخص های اوز _شهر دوستدار کودک با همکاری انجمن دوستداران کودک اوز، نهاد کتابخانه های عمومی و خیّرین دوستدار کودک افتتاح شده است به زبان انگلیسی در حوزه زندگی خانوادگی، بازی و تفریح (Family life, play and leisure) وارد فرم و سایت مربوطه شد.
 
طرح انتخابی و ارسالی شهر اوز بر مبنای چهار بعدِ معیارِ ارزیابی هیئت داوران که شامل: نتایج مشاهده شده، خلاقیت و نو آوری، قابلیت مقیاس پذیری ( قابلیت الگوبرداری) و رعایت اصول رهنمود شهر دوستدار کودک بود مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به عنوان یکی از پروژه های الهام بخش این دوره به کسب نشان برنز نائل شد.
 
مهم ترین دستاورد این رویداد جهانی بر مبنای اهداف از پیش تعیین شده، در اختیار قرار گرفتن تجارب جامعه جهانی در راستای زندگی بهتر برای همه کودکان است.
 
نتایج این رویداد تنها معرفی بهترین عملکردهای شهرهای دوستدار کودک جهان در راستای شهر دوستدار کودک نیست، بلکه گرامی داشت تعهد جامعه جهانی به حقوق کودک است که می تواند الهام بخش دولت های محلی و دست اندرکاران شود.
 
دومین دوره ی رویداد جهانی جوایز الهام بخش ابتکار شهرهای دوستدار کودک، پاییز 2021 همزمان با سی و دومین سال تصویب پیمان نامه جهانی حقوق کودک از سوی یونیسف مرکزی برنامه ریزی شد.
شورای اجرایی شهر دوستدار کودک شهرداری اوز از دعوت کمیته ملی هماهنگی شهرهای دوستدار کودک ایران برای شرکت در دومین رویداد جهانی جوایز الهام بخش ابتکار شهرهای دوستدار کودک2021 نیز استقبال نمود و بر مبنای شاخص های تعیین شده دو طرح آموزشی و عمرانی را انتخاب و با فرمت ویژه ی این برنامه ارسال کرد.
 
شهرداری اوز طرح عمرانی «احداث ساختمان ابریشوم» را برای این رویداد جهانی در حوزه های "محیط های امن، تمیز، پایدار و دوستدار کودک" و " در اختیار داشتن زمانی برای بازی،تفریح و بودن در کنار خانواده" انتخاب، و در فرمت ویژه ی این برنامه به زبان انگلیسی ارسال کرد.
 
با توجه به قبول مسئولیت انجمن دوستداران کودک اوز در بخش های آموزشی، ترویجی و فرهنگی فرایند ایجاد شهر دوستدار کودک در شورای اجرایی شهر دوستدار کودک شهرداری اوز، ارائه ی طرح آموزشی «حقوق کودک را بشناسیم و با آن زندگی کنیم» نیز توسط انجمن صورت گرفت.
 
 
تهیه فیلمی دو دقیقه ای برای بارگذاری در سایت مربوطه یکی از مراحل شرکت در این رویداد بود که در ادامه توجه علاقمندان را به دیدن آن جلب می نماییم.
 
 
 
 
فیلم اول
 
 
 
 
 
 
فیلم دوم

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به ::پرتال اطلاع رسانی شهرداری اوز لارستان:: می باشد.

آدرس: