تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
آغاز عملیات اجرایی ساخت اتاق های مادر و کودک و پدر و کودک در بوستان نوروز
22 تير 1398   11:30:23 |  اوزشهردوستدارکودک > 
آغاز عملیات اجرایی ساخت اتاق های مادر و کودک و پدر و کودک در بوستان نوروز

یکی از فضاهای مورد نیاز در تأمین امنیت و آرامش کودک و خانواده، ایجاد اتاق مادر و کودک در اماکن عمومی است که به همت خیر دوستدار کودک آقای ابوطالب (حمید) دلکش محقق شد.
آقای دلکش که از آغاز طرح اوز- شهر دوستدار کودک (تهران 1386) مشاور، حامی و همراه در اجرای شاخص های آن هستند، تصمیم داشتند ساخت فضایی را برای یادبود والدین خود انتخاب کنند که با ویژگی های فردی آنان که عشق به کودکان خردسال بود، همخوانی داشته باشد و از طرفی در پیشبرد اجرای شاخص های اوز- شهر دوستدار کودک هم مؤثر باشد.
بدین ترتیب مراحل ساخت این فضا در بوستان نوروز با مشارکت شهرداری پیگیری و به مرحله ی اجرا رسید.

 
 
 
 
شهردار اوز در اشاره به انتخاب شهر اوز بعنوان یکی از کاندیدهای شهر دوستدار کودک، اظهار داشت: در ده سال گذشته برنامه ها و پروژه های بسیاری با همکاری انجمن دوستداران کودک اوز اجرا نموده ایم. نگاه ما در شهرداری به همه اقشار هست، از نوزاد و کودک و نوجوان و جوان و میانسال و سالمند و کم توان و همه شهروندان. ما بدنبال عنوان نیستیم؛ ما کار می کنیم برای راحتی شهروندانمان. چنانچه در این راه عناوینی کسب شد، به سرعت و کیفیت کار افزوده می شود.
سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور که زیر نظر وزارت کشور می باشد، دستورالعملی برای کل شهرداریها در رابطه با شهر دوستدار کودک ابلاغ نموده است. پروژه های شهر دوستدار کودک رسمیت پیدا کرده و انجمن های ثبتی چون انجمن دوستداران کودک اوز در شهرداری در کنار ما قرار می گیرند.
این طرح بدون تبعیض شامل همه ی کودکانی که در شهر ساکن هستند خواهند شد از جمله کودکان اتباع خارجی.
 
محمدرسول رفعتی رییس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک در شهرداری اوز اظهار داشت که شورای اجرایی از آغاز شکل گیری (آذر 97) در حال شناسایی و بررسی پتانسیل های موجود در زمینه ی کودک در شهر اوز می باشد تا با برنامه ریزی و مدیریت ظرفیت های موجود و ایجاد بستری مناسب در راستای افزایش شادی و نشاط و امنیت و آرامش کودکان، بدون هیچ تبعیضی گام مؤثری برداشته شود. یکی از فضاهای مورد نیاز در تأمین امنیت و آرامش کودک و خانواده، ایجاد اتاق مادر و کودک در اماکن عمومی است که به همت خیر دوستدار کودک آقای ابوطالب (حمید) دلکش فرزند مرحوم حاج درویشعلی (محمدعلی) دلکش و مرحومه حاجیه زینب روشندل اوزی محقق شد.
 
آقای دلکش که از آغاز طرح اوز- شهر دوستدار کودک (تهران 1386) مشاور، حامی و همراه در اجرای شاخص های آن هستند، تصمیم داشتند ساخت فضایی را برای یادبود والدین خود انتخاب کنند که با ویژگی های فردی آنان که عشق به کودکان خردسال بود، همخوانی داشته باشد، از طرفی در پیشبرد اجرای شاخص های اوز- شهر دوستدار کودک هم مؤثر باشد.
بدین ترتیب مراحل ساخت این فضا در بوستان نوروز با مشارکت شهرداری پیگیری و به مرحله ی اجرا رسید.
 
طراحی بنا را نسیم دلکش به پاس محبت های پدربزرگ و مادربزرگ بعهده گرفته اند. با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته در شهرداری و بررسی نمونه های داخلی و خارجی توسط طراح، این مجموعه 65مترمربعی شامل فضایی برای مراقبت های بهداشتی نوزادان، اتاقی برای شیردهی مادران و سرویس بهداشتی مخصوص خردسالان می باشد.
در این مجموعه دو اتاق برای تعویض پوشک(مراقبت های بهداشتی) در نظر گرفته شده است، یکی برای مادران و دیگری برای پدران؛ با این امید که ایجاد فضای مخصوص برای پدران به همکاری بیشتر آنها در مراقبت از نوزادان بیانجامد.
از آنجایی که یکی از اهداف شهر دوستدار کودک ترویج تغذیه با شیر مادر است، اتاقی با محیطی آرام برای شیردهی مادران نیز در نظر گرفته شده است.
 
از ویژگی های مهم این پروژه، طراحی بومی بر اساس ابعاد و استانداردهای بین المللی است. ساخت این پروژه در تیرماه 1398 آغاز می گردد

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به ::پرتال اطلاع رسانی شهرداری اوز لارستان:: می باشد.

آدرس: