جستجو:  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر : 10166 زمان مخابره: 9 آبان 1394 -- 12:07:35 | تعداد بازدید: 2051 نسخه چاپی
یک مدیر صنعت بتن ایران:

جایگزینی بتن به جای روکش آسفالت تاثیر به سزایی در کاهش هزینه‌های مالی و زیست محیطی دارد

ایلنا: متاسفانه استفاده از کف‌پوش‌های بتنی در روسازی‌های شهری به‌ رغم زیبایی، دوام و سازگاری این محصول با محیط زیست نسبت به آسفالت، کمتر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است/ عمر مفید آسفالت در صورت استفاده از مواد با کیفیت بیش از 5 تا 10 سال نیست.

به گزارش ایلنا در کرج شهریار ظهوری، نایب رییس هیات مدیره شرکت ساختمانی، تولیدی و تحقیقاتی آپتوس ایران واقع در استان البرز با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود: متاسفانه در طول سالیان متمادی، به دلیل اجرای تماما مکانیزه روسازیهای آسفالت و صرف زمان کم عملیات اجرایی آن، نسبت به سایر گزینه‌های جایگزین، مثل کف‌پوش‌های بتنی، مسئولان رغبتی به منظور استفاده از بتن و کفپوش‌های بتنی در کشور از خود نشان نمی‌دادند.
 
وی ادامه داد: شرکت آپتوس ایران در توجه به این مهم، از سال ۸۷ با به کارگیری دستگاه‌های مجهز آلمانی، موفق به تولید تمام مکانیزه کف پوش شده و به کمک ماشین آلات مجهز، حمل قطعات را نیز به صورت مکانیزه انجام می‌دهد. اما هنوز حلقه گمشده نصب مکانیزه در کشور ما پابرجاست. غیر مکانیزه بودن نصب، سبب صرف زمان می‌شود که این خود یک معضل در بحث روسازی بتنی در کشور ما محسوب می‌شود.
 
وی با ذکر مثالی در این خصوص گفت: مثلا روسازی آسفالتی یک معبر درجه ۲ حدود یک روز زمان لازم خواهد داشت، اما روسازی بتنی غیرمکانیزه این معبر حدود ۱۵ روز زمان می‌برد. به همین خاطر اگر بخواهیم این از این کفپوش‌ها به عنوان جایگزینی مناسب برای آسفالت استفاده کنیم، مکانیزه کردن نصب این کفپوش‌ها امری بسیار مهم در راستای مقرون به صرفه کردن این محصول به جای آسفالت خواهد بود.
 
ظهوری ادامه داد: روند شکوفایی فرآیند تولید هر محصول، صنعتی شدن آن است که به همین نسبت، با مکانیزه شدن تولید قطعات بتنی و حمل آن، این روند در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و انشا ا... به زودی شاهد صنعتی شدن روند نصب قطعات بتنی و تحولی عظیم در روسازی شهری خواهیم بود.
 
قائم مقام شرکت ساختمانی، تولیدی و تحقیقاتی آپتوس ایران تصریح کرد: یکی از مزایای استفاده از بتن عمر مفید این محصول است که تقریبا سه برابر آسفالت دوام دارد. عمر مفید آسفالت در صورت استفاده از مواد با کیفیت ۵ تا ۱۰ سال است که به دلیل استفاده از مواد نامرغوب شاهد این هستیم که سالانه نیاز به ترمیم یا بازسازی دارند و در مورد بتن این زمان تا سه برابر قابل افزایش است.
 
وی در توجیه مالی و زیست محیطی استفاده از این محصول در توصیه به مسئولان و مدیران شهری اظهار داشت: قیمت مناسب بتن نسبت به آسفالت می‌تواند از دیگر مزایای این ماده باشد. همچنین یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث زیست محیطی و آثار مخرب آن است. از آنجا که عمده مواد بتن از زمین گرفته می‌شود، آلودگی زیست محیطی بسیار کمتری نسبت به آسفالت در پی خواهد داشت.
 
ظهوری در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به این موضوع که روکش آسفالت همواره به دلیل سرعت اجرا مدنظر پیمانکاران بوده، با صنعتی شدن فرآیند تولید، حمل و نصب کف‌پوش‌های بتنی، به زودی این تابو شکسته شود.
 
 
روابط عمومی شهرداری اوز

 

نظرات ارائه شده

بدون نام | 11 آبان 1394 | 22:04:02
  • فعلا که شهرداری اوز اقدام به استفاده از پوشش بتن در کوچه ها کرده
    تا بعدش هم خدا بزرگه

      پاسخ دیگران:

نظرات

ارسال نظر
ارسال به دوستان
نام
پست الکترونیک
آدرس وبسایت یا وبلاگ
نظرشمــا    
. نظراتی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود*
کد امنیتی:   
ارسال نظر
10166

 
30 فروردين 1403 , 09 شوال 1445 , 2024 April 18

آخرین اخبار
پربیننده ترین اخبار